Vështrim letrar mbi poezinë ‘’Malli më ka marrë’’ të poetes Elvira Zeneli
Shkruan; Qazim THAÇI
Tani më është e ditur botërisht se poezia qëndron më afër të vërtetës jetësore se historia dhe se poetët shkruajnë vargje të ndjeshme e të dhembshme dhe plot ndjesi, Kështu poetja Elvira Zeneli në poezinë ‘’Malli më ka marrë’’. Vargjet e kësaj poezie që në fillim trajtojnë shpirtin e kombit ndër shekuj e ndër vite.
Sot më mori malli për sofrën
Aty ku si zogjtë mblidheshim dikur
Të varfër,
Për pak bukë e kripë e zemër,
Dhe për shumë dashuri.
Janë pra ; Sofra, Zogjtë, Varfëria, Kripa , Zemra dhe Dashura, të cilat , nënkuptojnë shpirtin e shqiptarëve se kur ata kanë ndjesi shpirti, zemër e besë, edhe pse në varfëri. atë se poetët janë përherë në kërkim të enigmave të shpirtit njerëzor në udhëtimin e trishtë e të bukur të jetës edhe ndër këto krajata jete e bezdisje vitesh që kalojnë nëpër stade të ndryshme të zhvillimeve politike e qeverisëse.
Kur rrobat i merrnim e në lumë laheshim si mjellmat e bardha
Për pak freski,
Dhe për shumë dashuri.
Vetë këto vargje poetike, edhe gjuha që poetja e përdorur tregon se, larja më lum për pak freski e shumë dashur. Kjo ngrit lartë metaforën e shpirtit sa artistik e poetik aq edhe kërshërinë e një gjendje që ka kaluar kombi ynë për feski e dashuri. Poetja fletë me aromën e dashurisë, nëpërmjet vargut apo fragmentit, e kjo gjithsesi është edhe risi në poezinë e re të Kosovës. E kjo pos poetes Zeneli, hetohet edhe tek poete tjera dhe poet si; Gezim Ajgeraj, Sabit Rrustemi, Brahim Avdyli e ndonjë tjetër. Emra këta që e kanë ngritur nivelin e poezisë se re të Kosovës . Për më shumë flasin këto vargje të poetes Zeneli
Por një mall më djeg për odën ku mblidheshim
Ku kuvendonin pleqtë mjekërbardhë
Dhe ne bëheshim sy e veshë
Se fjalët tirreshin hollë,
Por sakat kjo tregonte Oda ishte një lloje universiteti shqiptar që ka edukuar drejt e mirë popullin. Poetët që paraqesin botën shpirtërore, dhe atë të përtejme në pafundësi të zbukuruar me vargje e fjalë poetike, rikthejnë tek pleqtë mjekërbardhë që tirreshin hollë fjalën edhe veprën . Kur duhej ata të kuptonin mesazhin, vdekjen, lindjen misterin dhembjen apo mamin e trishtimin. Por , këto vargje :
Se dashuria ishte kryefjalë në vatrën tonë.
Filozofi e jetës sonë,
Që s’ luante kush,
Këto vargje metaforike e poetike që lidhen thellësisht edhe me gjendjen shpirtërore rizgjon shpirtin dhe rikujtimin se qenia njerëzore,ka pasur e ka e do të ketë filozofinë e jetës, Qoftë ajo shpirtërore apo fizike duke sjellë edhe kontraste midis jetës e artit poetike të shkruar .
Për lojën me nëntë kokrrat e fasules dhe të misrit
Dhe lojën me litar
Për këto malli me ka marrë.
Vetë fakti se numrat 7 dhe 9 në mitin kombëtar kanë aq shumë filozofi jete dhe kur kjo bashkë dyzohet më misrin dhe fasulen që ishin dhe ende kanë mbetur si mite të jetës ushqimore flasin për filozofinë e thellë të kësaj poezie të poetes .Për të ngulitur edhe më thellë filozofinë artistike ne vargjet
Malli më ka marrë për lojën me guralecë
Për lojën cingli kush ishte më i shkathëti
Kjo jo vetëm si një formë perceptimi. Se loja me guralecë gjenezën e ka nga ndërtimi in kalave që kombit tonë iu deshën si mburojë nga armiqtë të shumtë e shekullor, duke i realizuar ato vizione që burojnë prej zbulimeve, përmes vullnetit dhe veprimeve të qëllimshme që kombit shqiptar i duheshin. Poetja Zeneli jo vetëm në këtë poezi po në gjithë opsione sajë letrat e lidhë historinë e trishtë dhe dhembjen kombëtare duke e përballura edhe me traditën shembullore shqiptare. Emri i kësaj poete dhe thellësia e sajë poetike e bëjnë lexuesit që mos ta harrojë këtë emër , por të jete më gëzimin dhembjen dhe trishtin e këtyre vargjeve./www.QendraPress.com/